اسكان آوارگان حمله صهيونيست‌ها توسط دفتر آيت الله فاضل لنكراني در سوريه 

يزدفردا ـ مسؤول دفتر حضرت آيت الله محمد فاضل لنكراني،  با انتقاد از اظهارات «بن جبرين» مبني بر منع كمك به مردم مسلمان فلسطين و لبنان، اعلام كرد: دفتر حضرت آيت الله فاضل لنكراني در سوريه، شمار زيادي از آوارگان لبناني و فلسطيني را اسكان داده است.


حجت‌الاسلام المسلمين جواد فاضل لنكراني، امروز در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار رسا، با انتقاد شديد از اظهارات مفتي وهابي عربستان مبنی بر منع از كمك به مردم مظلوم و مسلمان فلسطين و لبنان، اظهار داشت: وظيفه علماي مسلمان، اعلام ديدگاه اسلام درباره ضرورت كمك به مسلمانان بي‌دفاع فلسطين و لبنان است.
وي همچنين از اسكان شمار زيادي از آوارگان لبناني و فلسطيني در حمله اخير رژيم صهيونيستي توسط دفتر حضرت آيت الله فاضل لنكراني در سوريه خبر داد.
مسؤول دفتر حضرت آيت الله فاضل لنكراني افزود: به زودي هيأتي مركب از برخي اعضاي اين دفتر در قم، براي رسيدگي به وضعيت آوارگان مذكور به سوريه اعزام مي‌شوند و در همين زمينه مبلغ پنجاه ميليون تومان کمک نقدی اهدا خواهد شد.
گفتنی است؛ شيخ عبدالله بن جبرين بزرگ‌ترين مفتي وهابي دربار سعودي در نخستين موضع گيري مذهبي در عربستان فتوای عدم جواز ياري رساندن به حزب‌الله لبنان (كه وي آن را حزب رافضي ناميد) را صادر كرد.
او به اين فتوا اكتفا نكرده و افزود: «نبايد تحت رهبري و فرمان حزب‌الله قرار گرفت و حتي براي پيروزي حزب‌الله نيز نبايد دعا كرد».
بن جبرين افزود: «نصيحت ما به اهل سنت اين است كه از حزب‌الله اعلام برائت كنند و كساني را كه به اين حزب مي‌پيوندند، محكوم نمايند»

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا